Leczenie Niemowląt

Osteopatia pediatryczna, co leczymy?

• Refluks
  • Kolki
  • Wzmożone i osłabione napięcie mięśniowe
  • Problemy z wypróżnianiem
  • Bóle brzuszka
  • Asymetria Ciała
  • Asymetria główki
  • Problem ze snem i ciągłym płaczem
  • Problemy z odruchem ssania
  • Wspomaganie prawidłowego rozwoju dziecka
  • Rehabilitacja dziecięca
  • Rehabilitacja przy wszelkich zespołach i opóźnieniach w rozwoju
  • Problem z pełzaniem, czworakowaniem, z siedzeniem, staniem i chodzeniem.

Mgr Bogusław Mazur D.O. to pierwszy i najbardziej doświadczony Osteopata w województwie podkarpackim, który we współpracy  z Waldemarem Goździem (Osteopata) specjalizują się w dziedzinie leczenia osteopatycznego noworodków, kobiet w ciąży oraz osteopatii pediatrycznej. To bezbolesne leczenie ukierunkowane na redukcję napięcia powstałego wskutek następstw wynikających z ułożenia dziecka w trakcie ciąży oraz wywołanego podczas porodu I całego procesu rozwoju dziecka.

Delikatna terapia prowadzona przez osteopatę eliminuje ryzyko wystąpienia napięć w obrębie głowy, klatki piersiowej, jamy brzusznej i reszty ciała niemowlęcia spowodowanych przez niepoprawne ułożenie w łonie matki (m.in.: pośladkowe, poprzeczne). W przypadku wcześniaków terapeuta dobiera najskuteczniejszą formę terapii, opierając się na wcześniejszym dokładnym wywiadzie z matką i skrupulatnym badadaniu dziecka.
Doskonałe rezultaty przynosi także terapia skoncentrowana na eliminacji powikłań okołoporodowych, tj. będących konsekwencją m.in.: przedłużającego się porodu, cesarskiego cięcia czy owinięcia pępowiną. Praca osteopaty dodatkowo wspomaga proces adaptacji dziecka w nowym środowisku.

Dzięki osteopatii można również leczyć nieprawidłowości związane z karmieniem piersią: napięcia mięśni języka i układu nerwowego odpowiedzialnego za prawidłowy odruch ssania.