Osteopatia jest rozbudowanym systemem leczenia manualnego, powstałym ponad 100 lat temu w USA który nieustannie się rozwija i ewoluuje. Ojcem osteopatii jest dr A.T Still, lekarz medycyny, który nie był zadowolony z efektów leczenia tradycyjnego, dlatego stworzył koncepcję leczenia człowieka jako całości. Stiil stwierdził bowiem, że wszystkie układy naszego ciała mają na siebie wzajemny wpływ i dysfunkcja jednego lub więcej układów  (mięśniowo-szkieletowego, trzewnego, nerwowego, krwionośnego lub aspektów psychicznych) może spowodować lub wpłynąć na zaburzenia czynnościowe w innych układach ciała. Ludzkie ciało ma zdolności do regeneracji (samoleczenia), więc należy przywrócić odpowiednie warunki w organizmie, które umożliwią osiągnięcie równowagi czynnościowej. Osteopatia jako dziedzina medycyny jest znana w USA, Australii, Nowej Zelandii, Japonii i praktycznie we wszystkich rozwiniętych krajach Unii Europejskiej, w Polsce dopiero raczkuje...

Osteopata ( D.O. - dyplomowany osteopata) jest specjalistą o bardzo zaawansowanym wykształceniu medycznym. Studia Osteopatyczne trwają 5 lat, na które można się dostać po ukończeniu lub w trakcie studiów medycznych/ rehabilitacyjnych (które również trwają 5-6lat).
Osteopata diagnozuje i leczy za pomocą technik manualnych, które dzięki wieloletnim kształceniu z dziedzin nauk medycznych są bardzo skuteczne i bezpieczne dla pacjenta.

Mgr. Bogusław Mazur jest Pierwszym w województwie podkarpackim Osteopatą z tytułem D.O.

Osteopata bardzo skutecznie leczy:

• Noworodki z problemami z refluksem, kolkami, zaburzeniami wypróżniania, ulewaniem, zaburzeniem symetrii ciała, kręczem szyi, problemy z układem kostnym, trawiennym, sercowo-naczyniowym i oddechowym i nerwowym.
  • Dzieci z wadami postawy ciała (stopy koślawe, szpotawe, kolanka koślawe i szpotawe, skoliozy, zaburzenia rotacji miednicy, bóle napięciowe jamy brzusznej, problemy z trawieniem, wypróżnianiem, problemy z układem sercowo-naczyniowym oraz kostno-stawowym.
  • Dorośli - wszelkie dolegliwości stawowo-mięśniowe, problemy z kręgosłupem i stawami obwodowymi, różnego rodzaju dolegliwości bólowe jamy brzusznej, dolegliwości na tle stresogennym i napięciowym.
  • Kobiety w Ciąży - bóle pleców i kręgosłupa, bóle klatki piersiowej, szyi, problemy trzewne i napięciowe bóle głowy.
  • Sportowców - wszelkie kontuzje sportowe: naciągnięcia i zerwania włókien mięśniowych, ścięgien, skręcenia i zwichnięcia stawowe, przeciążenia mięśniowe.