Rwe Kulszową można, a nawet trzeba skutecznie leczyć!
Jest to poważna dolegliwość kręgosłupa, dająca objawy promieniującego bólu, czasem również drętwienia, mrowienia do okolicy pośladkowej, uda, łydki, a nawet stopy. Pacjent w zależności od stadium choroby odczuwa różne, często zmieniające się dolegliwości, nie może się swobodnie schylić, czuje sztywność  w kręgosłupie, często tym objawom towarzyszy zrotowanie, bądź "skrzywienie" tułowia.
Przyczyną rwy kulszowej jest uszkodzenie dysku międzykręgowego (dyskopatia), które powoduje wystąpienie przepukliny jądra miażdżystego. Taki stan powoduje wystąpienie stanu zapalnego w obrębie przepukliny i korzenia nerwowego, w którym dochodzi do zaburzenia jego ukrwienia i unerwienia, co z kolei prowadzi do podrażnienia struktur nerwu kulszowego.

Leczenie rwy kulszowej nie jest łatwe i powinno być prowadzone przez doświadczonego osteopatę lub terapeutę manualnego. Z naszych doświadczeń wynika że na ok 1200 pacjentów którzy trafili do naszej placówki z rwą kulszową w różnym stadium zaawansowania, u jedynie 28 pacjentów nie było pożądanych efektów terapeutycznych i taką ilość pacjentów wysłaliśmy na operację kręgosłupa. Stanowi to jedynie 2,7% wszystkich pacjentów z rwą kulszową, których leczyliśmy. Pozostali pacjenci - ok 97% zostali całkowicie wyleczeni, albo ich dolegliwości zostały zmniejszone do minimum.