Przyczyn bólów kręgosłupa może być bardzo wiele, począwszy od uszkodzenia dysku - dyskopatii, zablokowania segmentu ruchowego, przez przetrwałe napięcie mięśniowo-powięziowe, zrotowaną miednicę, bóle rzutowane do kręgosłupa z narządów wewnętrznych, czy chociażby zastarzałe kontuzje okolicznych stawów jak staw biodrowy, kolanowy czy problemy ze stopą, które mogą powodować nieprawidłową pracę kręgosłupa. Najważniejszym elementem leczenia dolegliwości Pacjenta jest znalezienie pierwotnej przyczyny bólu, a więc postawienie prawidłowej diagnozy. Każda z wymienionych wcześniej dolegliwości, których skutkiem jest ból w okolicach kręgosłupa wymaga innego leczenia. Zupełnie inaczej leczy się dyskopatię od zastarzałych dolegliwości napięciowych w obrębie powięzi, dlatego tak nieskuteczne są powszechnie stosowane zabiegi oparte na fizykoterapii, które błędnie się stosuje, nie zważając na dolegliwości pacjenta.
Leczenie które proponujemy jest standardowym postępowaniem w najlepszych klinikach w Europie, a Pacjent, jeśli to możliwe, powinien odczuwać zmniejszenie dolegliwości bólowych po każdej kolejnej wizycie.